تبلیغات
جدید ترین بازی های دنیا
جدید ترین بازی های دنیا



هر چی در مورد بازی نیاز دارید رو از ما بپرسید

متن پایین ترجمه ی مطلبی ـه که گیم اسپات دو روز پیش درباره ی دمویی که از بازی دیدن منتشر کرده :

با وجود اینکه Prince of Persia: The Forgotten Sands تقریبا همزمان با فیلم هالیوودی ـه ساخته ی Bruckheimer عرضه میشه ، هیچ ارتباطی با فیلم نداره . پس انتظار یه کاراکتر شبیه Jake Gyllenhaal یا صداپیشگی توسط اون رو نداشته باشین . داستان در دنیای Sands of Time اتفاق می افته ، البته در فاصله ی زمانی ـه 7 ساله بین اتفاقات Sands of Time و Warrior Within . The Forgotten Sands فقط روی یکی از ماجراهای هیجان انگیز پرینس تمرکز میکنه و به تشریح تحول عظیم اون از یه جوان شاداب و ساده لوح در Sands of Time به کاراکتر خسته و به هم ریخته ی Warrior Within میپردازه .

بازی با یک تصویر دیدنی از نمای کلی شهری شروع میشه که مورد حمله قرار گرفته ، در حالی که میبینیم تعداد زیادی افراد شمشیر به دست در حال جنگیدن در برجها و زمینهای اطراف قلعه هستند . این امپراتوری محاصره شده به برادر بزگتر پرینس تعلق داره ، که پرینس تصمیم گرفته به دیدنش بره ، اما به نظر میرسه بد موقعی رسیده – یا شایدم درست به موقع رسیده . در حالی که نبرد درگیرانه در پس زمینه ی تصویر دیده میشد ، به سرعت از پله های سنگی پایین رفتیم ، به زیبایی از لبه های در حال ریزش به لبه های بعدی پریدیم و با زیرکی ـه تمام روی دیوارها دویدیم تا به مبارزه بپیوندیم . حرکات آکروباتیک پرینس در حالی که با دقت روی لبه ها حرکت میکرد و به راحتی از یک میله روی دیگری میپرید بسیار آشنا به نظر میرسید . روند مبارزه هم به همین نرمی و روانی بود ، اما یکی از بزرگترین تغییرات اینه که با تعداد بیشتری دشمن طرف هستین . از گروه های کوچک 3 نفره گرفته تا دسته های بزرگ 50 نفره . دیگه قابلیت دفاع کردن ضربات رو ندارین ، بنابراین باید با غلط زدن و حرکات سریع جاخالی بدین . هنوز میتونین تعدادی حرکات تمام کننده ی نمایشی اجرا کنین ، مثل پریدن از روی سر دشمنان و شمشیر زدن بهشون از پشت . قابلیت لگد زدن به دشمنان برای گیج کردنشون رو هم دارین ، پس از اون میتونین با یه ضربه ی سریع کارشون رو بسازین . وقتی با تعداد زیادی از دشمنان طرف هستین ، میتونین روی سر دشمنان بپرین و بدوین و از جمعشون خارج بشین . این قسمت از دمو در حالی که دوربین از روی جمعیت به صورت عرضی حرکت میکرد تا بهتون حس گستردگی محیط رو القا کنه به شدت سینمایی بود ، و وقتی داشتیم با انبوه دشمنان میجنگیدیم تا راهمون رو به خارج باز کنیم میتونستیم نبردی که به سختی در پس زمینه داره دنبال میشه رو ببینیم .

سپس در مجاری فاضلاب زیر قصر به جست و جو پرداختیم ، که در واقع با آبشارهایی که از چندین دریچه به پایین سرازیر بودن خیلی قشنگ و تمیز به نظر میرسید. وقتی کار به استفاده از شمشیر میرسه ، پرینس از قبل مهارت کافی رو داره ، با این تفاوت که این بار میتونه توانایی کنترل عناصر طبیعت رو هم بدست بیاره . یکی از اولین قدرت هایی که بدست میاره امکان منجمد کردن آب هست . با استفاده از trigger ـه سمت چپ در هر زمانی از بازی ، تا وقتی که دکمه رو نگه داشتین تمام آب های محیط یخ میزنه . در این محوطه ی به خصوص ، بهتون این امکان رو میده که روی دیوارهای یخی بدوین تا به سکوی بعدی برسین . وقتی دکمه رو نگه میدارین یک نوار زرد رنگ انرژی زیر نوار سلامتی شما خالی میشه ، به همین خاطر نمیتونین آب رو به صورت نا محدود منجمد کنین . که البته به محض رها کردن دکمه ، نوار به سرعت دوباره پر میشه . بعضی وقت ها با موقعیت های پلتفرمینگ ـه دشوار تری رو به رو میشین که لازم ـه توانایی هاتون رو زمان بندی کنین تا به جایی که میخواین برسین . وقتی پرینس ـه ما راهش رو به روی زمین و قصر مجلل پیدا کرد ، دیدیم که از آب برای خلق معماهای پلتفرمینگی که به صورت استادانه طراحی شده استفاده شده . فواره های زمانی طوری در طول فضای داخلی قصر قرار گرفته بودن که با زمان بندی صحیح میتونستیم مهارت های هنری خودمون رو با تاب دادن پرینس روی یک لوله ی یخ زده و پریدن به روی دیگری به نمایش بگذاریم . این تنها مهارت جادویی بود که تونستیم ببینیم ، ولی بهمون گفتن که میتونین عناصر دیگه مانند خاک و باد و آتش رو هم کنترل کنین .

پرینس همونطور که در سه گانه این کار رو انجام میداد یک بار دیگه قادر خواهد بود زمان رو به عقب برگردونه ، بنابراین اگه یه پرش سخت رو از دست دادین یا به شدت صدمه دیدین همیشه میتونین چند ثانیه به عقب برگردین . برای این کار به کره های انرژی نیاز دارین ، چون نوار انرژی شما با جمع کردن کره از دشمنان و آیتم های قابل تخریب محیط دوباره پر میشه . این کره ها برای اجرای فنون پیشرفته تر و قوی تر هم کاربرد دارن . یک ویژگی اضافه شده ی دیگه به بازی ، امکان بهینه سازی و پیشرفته تر کردن مهارت های جنگی ـه پرینس با استفاده از تجربه ی به دست اومده از مبارزه هست . برای مثال ، مهارت دفاعی شما امکان رها کردن مقدار زیادی انرژی رو داره ، که حریفان دور و بر رو به زمین میکوبه . اما وقتی به یه طوفان ارتقاع پیدا میکنه ، میتونین یه گردباد رو فرا بخونین که به راحتی تمام کسانی که بیش از اندازه بهتون نزدیک میشن رو نابود کنه . یه حرکت پیشرفته ی دیگه که تونستیم ببینیم یه جور مهارت حرکت سریع بود که به پرینس اجازه میداد با سرعت زیاد از یک طرف اتاق به طرف دیگه بره . که بهش این امکان رو میداد که هر فرد بیچاره ای که سر راهش قرار میگرفت رو شخم بزنه و همینطور جایگزین مناسبی بود برای مواقعی که دیواری وجود نداشت که بشه روش دوید .

دموی ما با مبارزه ای با یه miniboss در قسمتی از یه شهر زیرزمینی مخروبه تموم شد ، در اینجا پرینس رو دیدیم که مقابل لشکری از مبارزان که همگی اسکلت بودن مبارزه میکرد . قضیه ی وجود این موجودات هم اینه که برادر پرینس برای دفاع از امپراتوریش در برابر مهاجمان ابتدای بازی تصمیم میگیره لشکری جادویی از مبارزان شنی درست کنه ، اما این فقط با پرداخت مبلغی گزاف امکان پذیره . الان همه ی شهروندان شهر به مجسمه های شنی تبدیل شدن ، و به نظر میاد که نامیراها به این زودی ها قصد ترک کردن شهر رو ندارن . miniboss ای که باهاش مواجه شدیم یه اسب جنگی بزرگ بود که برای زیر گرفتن ما اصلا وقت تلف نمیکرد . خوشبختانه خیلی باهوش نبود ، بنابراین با جایگیری دقیق پرینس ، میتونین اون رو به سمت گروه دشمنان هدایت کنین تا سر راه اونها رو لگدمال کنه ، که باعث میشه از دردسر مقابله با هر دوی اونها نجات پیدا کنین .

The Forgotten Sand مانند یک Sands of Time ـه نسل جدید به نظر میرسه . در کنار طراحی هوشمندانه ی مرحله ها پر از کارگردانی هنری ـه غنی و سرشار از رنگ هست . این پرینس نماینده ی چیزی بین مدل سازی کاراکترهای Sands of Time و Warrior Within ـه . به نسبت بازی اول پخته تر به نظر میرسه و همون حالت اسرار آمیز خودش رو حفظ کرده ، اما در مقایسه با پرینس نسخه ی دوم کمتر خطرناک و تهدیدآمیز به نظر میاد . صداپیشه ی Sands of Time ، Yuri Lowenthal ، دوباره برگشته ، که باعث میشه احساس کنین ماجرا رو دقیقا بعد از پایان نسخه ی اول دارین ادامه میدین . یه منطقه ی بسیار زیبا به ما نشون داده شد – که در طول بازی چندین بار به اونجا میرین و با Djinn ملاقات میکنین ، کسی که قدرت های جدیدی به نام Razia در اختیارتون میذاره – که یادآور فواره ی زمان در بازی اول بود . وقتی به این عمارت خالی که در نور ماه غرق شده بود رسیدیم ، نمیشد جذب نور نقره ای رنگ ملایم ماه نشیم که اون سازه که به زیبایی طراحی شده بود رو پوشونده بود .

بسیار مشتاقیم که چیزهای بیشتری از Prince of Persia: The Forgotten Sands ، که قراره برای Xbox 360 ، Playstation 3 و PC در ماه مارچ عرضه بشه ، ببینیم . نسخه ی Wii و DS هم بازی های کاملا متفاوتی هستن که به صورت اختصاصی برای این دو پلتفرم ساخته میشن . به محض اینکه اطلاعات جدیدی به دستمون برسه در اختیارتون میذاریم .



قالب وبلاگ